Informatie voor professionals
Sprong’s Kunst Kracht gelooft in de kracht van samenwerking en het delen van expertise. Ik sta altijd open voor samenwerkingen met andere professionals, scholen en leerkrachten om de (creatieve) ontwikkeling van kinderen en jongeren te bevorderen.
Voor professionals en scholen
Professionals en scholen die geïnteresseerd zijn in het verkennen van samenwerkingsmogelijkheden, nodig ik van harte uit om contact met mij op te nemen. Of het u gaat om het integreren van creativiteit in het curriculum, het bieden van individuele begeleiding aan kinderen op scholen, of het opzetten van creatieve workshops. Ik sta klaar om te verkennen hoe we samen impact kunnen maken.
Individuele begeleiding op school
Sprong’s Kunst Kracht biedt ook individuele begeleiding aan kinderen op school. Ik begrijp dat ieder kind uniek is en een persoonlijke benadering verdient. De begeleiding is ontworpen om de creatieve expressie en het zelfvertrouwen van he kind te stimuleren, waardoor ze zich verder kunnen ontplooien.
Workshops en creatieve trainingen voor leerkrachten
Ik bied ook de mogelijkheid tot het opzetten van creatieve workshops en trainingen voor leerkrachten. Deze workshops en trainingen kunnen in overleg zo worden ingericht, dat deze passend zijn voor de thema’s die er spelen binnen een school. Daarnaast zijn deze trainingen en workshops gericht op het inspireren en ondersteunen van leerkrachten.
Leerkrachten en zorgverleners
Beste leerkracht/zorgverlener,
Ik begrijp dat het soms een uitdaging kan zijn om tegemoet te komen aan de diverse behoeften van elke leerling in de klas, daarom sta ik klaar om jullie te helpen met mijn unieke benadering door middel van creatieve begeleiding.
De creatieve begeleiding en ondersteuning is ontworpen om leerlingen te helpen hun emotionele welzijn te verbeteren, zelfvertrouwen op te bouwen en belangrijke vaardigheden te ontwikkelen zoals het probleemoplossend vermogen en sociale vaardigheden en interactie. Door middel van creatieve activiteiten zoals: kunst, muziek, drama, mindfullness en meer, bied ik leerlingen een veilige en ondersteunende omgeving om zichzelf uit te drukken en te groeien.
De positieve effecten van de creatieve begeleiding strekken zich uit tot de hele klasomgeving. Leerkrachten kunnen merken dat leerlingen die creatieve begeleiding krijgen, beter in staat zijn om met hun emoties om te gaan, zich beter kunnen concentreren en positiever tegenover leren staan. Dit kan resulteren in een verbeterde sfeer in de klas, minder gedragsproblemen en een groter gevoel van verbondenheid tussen de leerlingen.
Werkwijze
Bij Sprong’s Kunst Kracht geloven we sterk in maatwerk als het gaat om begeleiding. Ik begrijp dat ieder kind uniek is, met zijn of haar eigen behoeften, interesses en ontwikkelingsniveau. Daarom neem ik de tijd om echt te kijken wie het kind of de jongere is en wat het beste bij hem/haar past.
De benadering is persoonlijk en holistisch. We beginnen met een grondige en persoonlijke kennismaking waarbij ik luister naar de behoeften, interesses en doelen van het kind/de jongere, evenals naar de wensen van de ouders of verzorgers. Op basis van deze informatie ontwikkelen we samen een op maat gemaakt plan, dat aansluit bij de unieke persoonlijkheid en ontwikkelingsbehoeften van het kind/de jongere.
Of het nu gaat om het kiezen van de juiste creatieve activiteiten, het bepalen van de frequentie en de duur van de sessies, of het aanpassen van de aanpak aan veranderende omstandigheden. Ik streef altijd naar een aanpak die het beste past bij het kind/de jongere en zijn of haar gezin. Ik geloof dat maatwerk niet alleen effectief is, maar ook zorgt voor een positieve en betekenisvolle ervaring voor het kind.
Ik ben deskundig en ervaren om het kind of de jongere te ondersteunen en te begeleiden op hun reis van zelfontdekking en groei. Door middel van empathie, begrip en aanmoediging creëer ik een veilige en ondersteunende omgeving waarin het kind/de jongere zich vrij voelt om te verkennen, experimenteren en te groeien.
Kortom, bij Sprong’s Kunst Kracht staat maatwerk centraal. Ik streef ernaar om elk kind en jongere de persoonlijke aandacht en ondersteuning te bieden die zij verdienen, zodat zij zich optimaal kunnen ontwikkelen en bloeien.